Met ons SamedayNL-project combineerden we als koerier binnen dezelfde rit een paar zendingen voor verschillende klanten. Het ging vaak om flightcases met dus toch wel wat volume, bijgevolg was deze middenmoter van VW de aangewezen keuze.
Toen kwam er een CaddyMaxi bij.
Na een tijdje bleek enerzijds dat we aan die ene bestelbus niet genoeg hadden, anderzijds dat we vaak toch met kleinere volumes reden, waarvoor een kleiner voertuig volstond. Om toch wat flexibiliteit in te bouwen, kozen we voor een CaddyMaxi.
De Transporter hielden we achter de hand voor het wat grotere werk en als super sub voor expressdiensten op drukkere momenten.
En nu is er onze Crafter.
Steeds vaker kreeg GOCAPS Express van opdrachtgevers de vraag om ook groter transport te organiseren. Vooral ons beperkte laadvermogen van minder dan 500 kilogram speelde ons op de duur parten.
Dus gingen we voor vakbekwaamheid en transportvergunning en bestelden we een "New Crafter". Het model is zo 'new' dat onze nieuwe bak door homologatieproblemen anderhalve maand later werd geleverd dan voorzien. Na acht maand wachten kunnen we eindelijk uitpakken met onze eigen grotere bus.
Naast vliegtuigrails, spanbanden, palletstoppers en rubberen antislipstroken (net als in de CaddyMaxi en verlengde Transporter), zit in de Crafter ook een ladingstang. Qua ladingzekering is alles dus goed geregeld.
Met behulp van ons Europetrack volgsysteem weten we onze klanten steeds te vertellen hoever we met hun zending staan.
Wij kozen bewust voor een relatief compacte versie: we rijden meer met compacte, relatief zware flightcases dan met echt grote lichtgewicht volumes.
Dit zijn de maten en gewichten die onze nieuweling aan kan:
- laadvermogen 1050 kg
- laadvloerlengte 325 cm
- breedte tussen de wielkasten 135 cm
- 'algemene' breedte laadruimte 175 cm
- deurhoogte laadruimte 158 cm
- binnenhoogte laadruimte 168 cm
Geen opmerkingen:
Een reactie posten