29 dec 2015

14 jaar Sameday Nederland

  • 2001eerstebriefBen ik bij Yves Goovaerts, koerier?
  • Absoluut!
  • Ik heb hier voor mij een brief die begint met “vanaf 1 september rij ik elke middag als koerier naar de Hollandse Randstad”. Doet u dat nog?
Zo begon een telefoontje dat ik onlangs kreeg.
2001 eerste brief02De brief dateert uit 2001, maar 14 jaar later lijkt de inhoud nog steeds verrassend actueel. De kerngedachte is nog steeds dezelfde: als koerier voor de middag vertrekken met zendingen die dezelfde dag nog in Nederland moeten toekomen. Gaandeweg – inspelend op de wensen van klanten die zich al snel aandienden – werden wat dingen aangepast, maar de grote lijn bleef behouden.
Sterker nog: zelfs de basisprijs van toen houden we tot op vandaag vol.
Ik was dus gepast trots dat ik aan deze potentiële nieuwe klant kon melden dat ik inderdaad nog steeds zijn kostbare spullen vanuit Brussel vlak na de middag in Amsterdam kon krijgen voor wat indertijd 4034 Belgische Frank was.
Dat wij dit voordeeltarief zo lang konden volhouden, is natuurlijk te danken aan het feit dat al heel snel een aantal veeleisende bedrijven in de gaten kregen dat ons SamedayNL perfect aansloot bij hun transportnoden; budgetvriendelijk en kleinschalig met topservice.
De meeste klanten van het eerste uur zijn ons tot op heden trouw gebleven. Daar zijn we trots op en dankbaar voor. Maar zelfs opdrachtgevers die er 14 jaar over deden om de weg te vinden naar wat ondertussen GOCAPS Express heet, zijn natuurlijk van harte welkom.

Geen opmerkingen: