28 dec 2015

big brother is not watching… temporarily

Vandaag kreeg ik plots een mail dat wij geen sms-credits meer hadden. Op de vraag hoe dit kon – want we hadden er nog een massa, kregen we deze laconieke mail:
Beste,
Het actief houden van een SIM kaart brengt kosten met zich mee. Daarom dat credits 9 maanden geldig zijn. Tijdens de aankoop ging u akkoord met de verkoopsvoorwaarden die een geldigheid van 6 maanden vermelden. Indien u verder wenst gebruik te maken van uw Unpack&Track toestel gelieve dan zowel SMS- als locatie-credits aan uw account toe te voegen. Hartelijk dank voor uw begrip. Vriendelijke groeten, Unpack&Track
Enig speurwerk tussen de kleine lettertjes op de website van de leverancier, leerde inderdaad dat de credits slechts beperkt geldig zijn. Eigen schuld, dikke bult dus.
Maar toch vind ik het niet correct dat bijvoorbeeld vooraf geen enkele waarschuwing wordt gestuurd dat de geldigheid binnenkort verstrijkt. Nochtans was de eerste indruk destijds positief: het  bedrijf contacteerde me persoonlijk om me te helpen bij de registratie van de toestellen. Ook tijdens dat lange gesprek werd niet gerept over aantallen credits en de geldigheidsduur.
Ik vermoed dat deze mensen op die manier een aardige bijverdienste hebben aan het incasseren van nooit gebruikte sms-credits.
OPPASSEN DUS MET UNPACK & TRACK.
Bovendien had ik ook bedenkingen bij de kwaliteit van de apparaatjes: die moesten vervelend vaak gereset worden bij grensoverschrijding, na tunnels, in de stad… Bovendien is volgen op de kaart geen optie voor iPadgebruikers, vanwege het niet ondersteunen van Silverlight door Mac.
Op zoek naar een alternatief dan maar…

Geen opmerkingen: